Săptămâna aceasta a adus știri despre o mare strângere de fonduri de către startup-ul de tehnologie de comerț electronic Fabric, o rundă de 140 de milioane de dolari în Seria C condusă de Softbank.
Odată cu acordul, compania de 300 de persoane a devenit cel mai nou unicorn din Seattle, un startup tehnologic privat evaluat la peste 1 miliard de dolari, sau aproximativ 1,5 miliarde de dolari în cazul său.
Invitatul nostru la podcastul GeekWire de săptămâna aceasta este CEO-ul Fabric, Faisal Masud, un fost director cu companii precum Amazon, Alphabet, Groupon, Staples și eBay. Compania oferă software, API-uri și alte tehnologii din culise utilizate de mărcile consumatorilor și business-to-business pentru comerțul online.
Am vorbit despre starea comerțului cu amănuntul fizic și online pe măsură ce lumea iese din pandemie, viitorul comerțului business-to-business, moștenirea Amazon pe echipa executivă Fabric, competiția cu Shopify și Salesforce și de ce Amazon în sine nu a fost capabil să obțină tracțiune în zona în care Fabric se concentrează.
Ascultați conversația completă de mai sus și continuați să citiți pentru momentele evidențiate, editate pentru claritate și lungime.
Care sunt tendințele cheie pe care le vedeți în comerțul online care ies din pandemie?
Faisal Masud: Tendințele (spre comerțul online) au fost mereu acolo; ceea ce am văzut a fost mai degrabă o accelerare a acelei tendințe. Cel mai seismic impact pe care l-am văzut a fost în comerțul online business-to-business. B2B se accelerează într-un ritm diferit acum. Dincolo de pandemie, milenialilor le place să interacționeze cu iPhone-urile și nu le place să aibă conversații față în față pentru acele tranzacții, așa că există o inerție naturală care are loc de la zero.
Asta joacă direct în ceea ce faci. Care este abordarea lui Fabric?
Gândiți-vă la noi ca la un set de blocuri Lego (pentru mărci direct-to-consumer și business-to-business). Deoarece suntem pe primul loc în API, ne putem integra cu oricine doriți ca partener pe parcurs. Și acesta este cel mai mare motiv pentru care vedem că clienții mijlocii și întreprinderile sunt atrași de ceea ce face Fabric.
Există destul de mulți foști directori Amazon în echipa ta. Cum influențează asta ceea ce faci?
Nu este că am plecat și am căutat doar amazonieni; doar că mulți amazonieni gândesc la fel. Este mult mai lipsit de fricțiuni atunci când vine vorba de conversațiile despre viziunea noastră și despre modul în care suntem foarte bazați pe intrări și nu pe rezultate și despre fundamentele de bază ale modului în care Amazon gândește despre afacere și pe termen lung, comparativ cu termenul scurt. .
De ce nu a reușit Amazon să facă ceea ce face Fabric?
Amazon Webstore a fost construit pe premisa că totul trebuia să fie un ASIN, care era un SKU specific Amazon și trebuia să treacă prin protocoalele Amazon de vânzare a produselor. A fost o constrângere pentru client și nu a fost flexibil. Și Shopify a oferit puțin mai multă flexibilitate. Nu este ușor când ești la scara (Amazon) să construiești o afacere nouă de la zero, când toată lumea din industria de retail se sperie de tine.
Ați descris oportunitatea de piață a Fabric ca fiind „absurdă”. Care sunt forțele care conduc asta?
Când te uiți la comerț, probabil că ai putea conta pe vârful degetelor câte companii oferă de fapt o experiență comercială completă, de la capăt la capăt. Este o problemă greu de rezolvat. Nu mă pot gândi la multe oportunități de această amploare: aproximativ 5 trilioane de dolari în B2C și 20 de trilioane de dolari în B2B. Aveți nevoie de API-uri comerciale pentru a vă conduce afacerea. Și aici oportunitatea este absurdă.