Space Exploration Technologies Corporation (SpaceX) a răspuns preocupărilor de siguranță ridicate cu privire la constelația sa de internet prin satelit Starlink. Starlink este în prezent implicat într-o bătălie la Comisia Federală de Comunicații (FCC), în care concurenții săi cer Comisiei să refuze o cerere de utilizare a sistemului de vehicule de lansare de ultimă generație Starship al SpaceX pentru lansări în loc de gama operațională Falcon 9.
Acestea au văzut plângeri care au vizat siguranța și avantajul primirii pentru Starlink, iar Administrația Națională de Aeronautică și Spațiu (NASA) s-a alăturat discuției când a cerut Starlink să partajeze date pentru siguranța sateliților și a certat compania pentru că nu și-a asumat niciun risc de coliziune.
În răspunsul său, Starlink a împărtășit detalii cheie despre constelația sa, politicile sale de evitare a resturilor orbitale, designul sateliților și numărul de manevre efectuate pentru evitarea coliziunilor.
De asemenea, compania a subliniat că mecanismele sale de evitare a coliziunilor au fost revizuite de NASA și că, de asemenea, împărtășește în mod regulat date cu mai multe părți interesate.
Într-o scrisoare transmisă FCC prin intermediul Administrației Naționale de Telecomunicații și Informații (NTIA), NASA a declarat la începutul acestui an că, având în vedere numărul de sateliți pe care Starlink intenționează să-i pună pe orbită, riscul de coliziune pe orbită cu alte constelații nu poate niciodată. să fie zero și că SpaceX ar trebui să efectueze o analiză a evaluărilor sale de coliziune și apoi să împărtășească datele cu agenția spațială.
În timp ce răspunsul lui Starlink, postat pe site-ul SpaceX la sfârșitul lunii trecute, nu menționează în mod explicit NASA sau procedura FCC, este centrat pe evidențierea eforturilor depuse de companie pentru a minimiza coliziunile și pentru a spori siguranța spațiului.
Începe prin a solicita altor operatori să-și partajeze datele cu autoritățile de reglementare și cu publicul pentru a crea un mediu transparent, apoi continuă să evidențieze câteva strategii care sunt în vigoare pentru a asigura o cantitate minimă sau zero de reziduuri este generată prin Starlink.
SpaceX subliniază, de asemenea, că nu numai sateliții săi sunt proiectați să deorbiteze rapid în cazul în care nu mai răspund, ci și că dezorbitează sateliții care „sunt riscul să devină nemanebrabili pentru a preveni acumularea sateliților morți pe orbită”. Acest lucru duce la pierderea companiei de mai mulți sateliți decât ar face altfel, deoarece nava spațială este funcțională în momentul în care sunt scoase de pe orbită.
Starlink spune că este singura companie din lume care și-a proiectat sateliții să se dezintegreze în atmosfera Pământului în caz de defecțiune și că a făcut investiții semnificative pentru a asigura acest rezultat.
Acest lucru a necesitat decizii de proiectare, cum ar fi rezervoarele de aluminiu pentru sistemele de combustibil prin satelit, în locul structurilor tradiționale de supraînvelire din compozit, deoarece acestea din urmă nu „ard” cu ușurință în atmosfera Pământului. Prin acest design, a dezorbita peste 200 de sateliți a dezvăluit Starlink.
SpaceX a subliniat, de asemenea, că sateliții săi eșuați sunt proiectați să deorbiteze în termen de șase ani – un prag care este semnificativ mai mic decât cerința FCC de 25 de ani.
De asemenea, împărtășește cu Comisia și date privind sănătatea satelitului, cum ar fi starea operațională și numărul de manevre efectuate pentru a reduce riscurile de coliziune. Potrivit Starlink, această partajare a datelor este o premieră în industrie și consideră că alți operatori ar trebui să urmeze exemplul.
De asemenea, a împărtășit o caracteristică cheie de siguranță numită „ducking”, prin care sateliții își retrag panourile solare pentru a lua o formă plată.
Acest lucru reduce suprafața acestora și, conform SpaceX, reduce probabilitatea de coliziuni de încă patru până la zece ori. O altă caracteristică de siguranță a sateliților este prezența unui scut Whipple, care este folosit și la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS) și protejează componentele cheie ale sateliților Starlink.
Alte caracteristici de siguranță ale navei spațiale includ un șasiu cu profil redus și noduri de defecțiune concepute pentru a reduce resturile în cazul în care are loc o coliziune. SpaceX a mai dezvăluit că poate produce până la 45 de sateliți Starlink într-o săptămână.
În cele din urmă, SpaceX a abordat implicit unele dintre preocupările NASA cu privire la misiunile și activele agenției care sunt afectate de numărul mare de sateliți pe care intenționează să îi plaseze pe orbită.
Preluând inițiativa subliniind importanța partajării datelor pentru siguranța spațiului, Starlink a încheiat cerând tuturor părților implicate să partajeze date cu Escadrila 18 Spațială a Forțelor Spațiale ale Statelor Unite și cu alții pentru a reduce riscul de evenimente nefavorabile.